Og vi dit!!
Ett nydelig vær.. og da kan man ikke klage!
I dag har æ vært på tur på egen hand, så da blei det en liten tur litt lavere i terrenget.. men med sol og fuggelkvitter så va det greit!
Sånne småveia har sin egen sjarm.. om man bare går ut av bilen og oppleve dem!!
Og trean vokse sæ kjeeeempehøy!!!
Så der sto æ, ute i nomansland, og lytta på fuglekvitter, og fikk sol på nesen, og hadde ett streif av vår..
Også de store kjempan gir etter tell slutt.. men stubben sto der enno og vitna om det som va.
Og nede ved havet va alt frossent.. is og snø..
Trur nok de kosa sæ de som va på isfiske, sjøl om vinden beit i nesen..
Jo, det va en fin tur..
Livet e.. sjøl når havet e frossent!
fredag 15. mars 2013
tirsdag 12. mars 2013
Æ drar gjerne tellbake..
Æ drar så gjerne tellbake dit..
Tell en liten landsby på Gran Canariøya..
En liten plass på vestsia, en liten plass som ikke e ødelagt av hysteriske selgera enno..
Og tell ett hotell som va perfekt i mine øya..
Utsikta va vel ikke allverdens sånn sett, men æ syns det va greit å titte ut, og se rett i palma midt på vintern, og at det va rundt 20 varme grader...
Det ser kanskje ut som om at det e langt ned tell havet, men det tok kun 7 minutta å gå ned gata. :)
Æ va litt fascinert av flisan i gata.. Og som dokker ser så va det ett ganske stort hotell-kompleks. :)
Størrelsen på kaktusan va helt grei, eller??
En av de små gatan i Mogan, og tell tross førr at det va vinter, så lukta det blomster overalt der nede..
Og det va sjeldent at det va trengsel i smågatan..
man fikk rusle rundt i fred og ro!
Stranda va ikke av de største, og det va aldri smekkfullt av menneska der..
Dessuten så va småbåthavna ett syn!!
Sukk... Den som kunne ha kjøpt sæ ett sommersted her...
Og la det være sagt: Æ bøye mæ i støvet førr busssjåføran på øya...
Gudhjelpe mæ førr nån veia..
Det står respekt av å rygge ned en bakke, med hårnålssvinga, og bila parkert på begge sian av veien..
Jo, hit drar æ gjerne flere ganga!!
Livet e..
også på ei øy i havet!!
Tell en liten landsby på Gran Canariøya..
En liten plass på vestsia, en liten plass som ikke e ødelagt av hysteriske selgera enno..
Og tell ett hotell som va perfekt i mine øya..
Utsikta va vel ikke allverdens sånn sett, men æ syns det va greit å titte ut, og se rett i palma midt på vintern, og at det va rundt 20 varme grader...
Det ser kanskje ut som om at det e langt ned tell havet, men det tok kun 7 minutta å gå ned gata. :)
Æ va litt fascinert av flisan i gata.. Og som dokker ser så va det ett ganske stort hotell-kompleks. :)
Størrelsen på kaktusan va helt grei, eller??
En av de små gatan i Mogan, og tell tross førr at det va vinter, så lukta det blomster overalt der nede..
Og det va sjeldent at det va trengsel i smågatan..
man fikk rusle rundt i fred og ro!
Stranda va ikke av de største, og det va aldri smekkfullt av menneska der..
Dessuten så va småbåthavna ett syn!!
Sukk... Den som kunne ha kjøpt sæ ett sommersted her...
Og la det være sagt: Æ bøye mæ i støvet førr busssjåføran på øya...
Gudhjelpe mæ førr nån veia..
Det står respekt av å rygge ned en bakke, med hårnålssvinga, og bila parkert på begge sian av veien..
Jo, hit drar æ gjerne flere ganga!!
Livet e..
også på ei øy i havet!!
fredag 8. mars 2013
Mobbing på ett lavt plan??
Hm...
Ja, korr starta æ??
Saken e den at det e ikke så mye som får mæ mer irritert enn en gjeng med oppblåste damer som trur de e bedre enn andre!
Og æ burde skrevet det der med store bokstava, "TRUR"!!!!
En flokk med damer, antallet e ikke så viktig, en flokk med høns som kakle og klukke og generellt bare lage støy!
Vel, æ har ett par ting å si tell den samme flokken med høns!!
Og æ kalle ikke damene førr høns førr å mobbe, æ bare trekke en parallell, tell det som ligne mest! e det laveste av det lave..
Da har æ ett par spørsmål tell den samme flokken: Ka i svartsvidde helsike e det som får dokker tell å tru at dokker e bedre enn andre?
Ka som får dokker tell å tru at det e greit å hakke på, eller å "mobbe" nån andre?
E dokker enno 12 år og småjente som trur at det e sånn det skal være?
At det e greit å herme etter, gjøre narr av og hakke på nån som ikke snakke eller oppføre sæ som dokker??
Den oppførseln ligne ikke grisen, det e sånn som grusomme idiotiske småjenta holde på med på barne og ungdomsskole!
Eller e saken den at dokker blei mobba sjøl som unge, og no tar igjen på nån andre??
Vel, æ har nyheter førr dokker..
Det stinke like mye når dokker drit, som det gjør av oss andre!
Og sjøl om ikke hele Norge snakke bokmål, eller har lurt en gubbe tell å forsørge oss dithen at vi kjøpe designerklea, så e dokker jaggu ikke bedre enn nån andre!
Voksen kvinnfolk, som ikke klare å oppføre sæ som det, e jaggu nåkka av det kjipeste som fins!
Ett råttent indre har en lei tendens tell å vises uttapå, og e lett å kjenne igjen..
Og kanskje e en eller to av flokken såkaldt "perfekt", men i hovedsak så e det høns som ikke klarte å beholde jobben, eller gubben, som har rynka, sår, arr, valka, grått hår, og e på tur å bli gammel!
Kanskje e ikke intelligensen så høy hos mæ, men man kjenne igjen jævelskapen når den kommer tytanes ut kjeften på ei halvgammel røy!
Neste gang dokker samla hauan i ei klynga førr å kakle, gjøre narr av andre, så håpe æ dokker skalla hauan såpass ihop at hjernemassen får sæ en karuselltur på samtlige!
Fei opp skjiten framførr dokkers egne dørrholl, og se godt og lenge i speilet på dokker sjøl framførr å mobbe andre!
Ja, æ e førrbanna..
Kvinnedag mæ i ræva..
Ja, korr starta æ??
Saken e den at det e ikke så mye som får mæ mer irritert enn en gjeng med oppblåste damer som trur de e bedre enn andre!
Og æ burde skrevet det der med store bokstava, "TRUR"!!!!
En flokk med damer, antallet e ikke så viktig, en flokk med høns som kakle og klukke og generellt bare lage støy!
Vel, æ har ett par ting å si tell den samme flokken med høns!!
Og æ kalle ikke damene førr høns førr å mobbe, æ bare trekke en parallell, tell det som ligne mest! e det laveste av det lave..
Da har æ ett par spørsmål tell den samme flokken: Ka i svartsvidde helsike e det som får dokker tell å tru at dokker e bedre enn andre?
Ka som får dokker tell å tru at det e greit å hakke på, eller å "mobbe" nån andre?
E dokker enno 12 år og småjente som trur at det e sånn det skal være?
At det e greit å herme etter, gjøre narr av og hakke på nån som ikke snakke eller oppføre sæ som dokker??
Den oppførseln ligne ikke grisen, det e sånn som grusomme idiotiske småjenta holde på med på barne og ungdomsskole!
Eller e saken den at dokker blei mobba sjøl som unge, og no tar igjen på nån andre??
Vel, æ har nyheter førr dokker..
Det stinke like mye når dokker drit, som det gjør av oss andre!
Og sjøl om ikke hele Norge snakke bokmål, eller har lurt en gubbe tell å forsørge oss dithen at vi kjøpe designerklea, så e dokker jaggu ikke bedre enn nån andre!
Voksen kvinnfolk, som ikke klare å oppføre sæ som det, e jaggu nåkka av det kjipeste som fins!
Ett råttent indre har en lei tendens tell å vises uttapå, og e lett å kjenne igjen..
Og kanskje e en eller to av flokken såkaldt "perfekt", men i hovedsak så e det høns som ikke klarte å beholde jobben, eller gubben, som har rynka, sår, arr, valka, grått hår, og e på tur å bli gammel!
Kanskje e ikke intelligensen så høy hos mæ, men man kjenne igjen jævelskapen når den kommer tytanes ut kjeften på ei halvgammel røy!
Neste gang dokker samla hauan i ei klynga førr å kakle, gjøre narr av andre, så håpe æ dokker skalla hauan såpass ihop at hjernemassen får sæ en karuselltur på samtlige!
Fei opp skjiten framførr dokkers egne dørrholl, og se godt og lenge i speilet på dokker sjøl framførr å mobbe andre!
Ja, æ e førrbanna..
Kvinnedag mæ i ræva..
Drømte du?
Stille pust..
Nattstille gate ute.
Mens æ venta på at æ skal få reise inn i søvnlandet, så ligg æ stille og lytta..
Lytta tell ett hjerte som slår rolig, høre på rytmisk pust.
Æ lot fingran få vandre over varm hud, kjente ei arm som va avslappa, ei hand som låg åpen mot mæ.
Og mens du reiste i ett land som va ukjent førr mæ, drømmelandet som va bare ditt, så kjente æ på at det va helt greit.
Ikke vet æ korr du va, ikke vet æ ka du fikk oppleve, men du såg så fornøyd ut..
Det hende at natta ikke bringe hverken hvile eller så mye søvn, men det gjør ikke så mye.
Å få krølle sæ inntell en varm kropp, få lytte tell pusten din, små lyda som kommer, veie opp førr akkurat det.
Og tankan mine får vinga i natta..
Tankan om det som va dagen, det som ska bli en dag, og det som e natt.
Tankan flyr høyt og langt, får mye luft under sæ, og æ kan se ned på ei jord som e mørk og stille.
Små lysglimt som kan være ka som helst..
Natta får vise veien med hjelp av stjernan..
Så underlig godt å la tankan fly i natta, ei mørk vinternatt uten å fryse..
Og mens det kommer ei forsiktig dirranes lysstripe der jorda kurve sæ, så kjenne æ at det e min tur å reise inn i søvnlandet..
Kanskje møtes vi der, kanskje ikke.
Varm pust og søvn e det som sende mæ på reisa mi..
Men æ kan ikke hjelpe førr at æ undres...
Drømte du?
Livet e..
også netter med lite søvn.
Nattstille gate ute.
Mens æ venta på at æ skal få reise inn i søvnlandet, så ligg æ stille og lytta..
Lytta tell ett hjerte som slår rolig, høre på rytmisk pust.
Æ lot fingran få vandre over varm hud, kjente ei arm som va avslappa, ei hand som låg åpen mot mæ.
Og mens du reiste i ett land som va ukjent førr mæ, drømmelandet som va bare ditt, så kjente æ på at det va helt greit.
Ikke vet æ korr du va, ikke vet æ ka du fikk oppleve, men du såg så fornøyd ut..
Det hende at natta ikke bringe hverken hvile eller så mye søvn, men det gjør ikke så mye.
Å få krølle sæ inntell en varm kropp, få lytte tell pusten din, små lyda som kommer, veie opp førr akkurat det.
Og tankan mine får vinga i natta..
Tankan om det som va dagen, det som ska bli en dag, og det som e natt.
Tankan flyr høyt og langt, får mye luft under sæ, og æ kan se ned på ei jord som e mørk og stille.
Små lysglimt som kan være ka som helst..
Natta får vise veien med hjelp av stjernan..
Så underlig godt å la tankan fly i natta, ei mørk vinternatt uten å fryse..
Og mens det kommer ei forsiktig dirranes lysstripe der jorda kurve sæ, så kjenne æ at det e min tur å reise inn i søvnlandet..
Kanskje møtes vi der, kanskje ikke.
Varm pust og søvn e det som sende mæ på reisa mi..
Men æ kan ikke hjelpe førr at æ undres...
Drømte du?
Livet e..
også netter med lite søvn.
torsdag 7. mars 2013
Æ e muligens rasist, eventuelt religionist!
Og æ står førr det!
Dagens "happening" som har trigga mæ, e ett stykke som dukka opp om islam, og det å være muslim i Norge.
Ei dame som kom tell landet i -88, og som har blitt norsk, som snakke perfekt norsk, som ser galskapen som e på tur tell å skje.
Grunntanken hennes e fantastisk, alle som kommer tell Norge skal oppføre sæ som om de vil være norsk!!!
Æ kommer til å legge inn linken tell stykket hennes på slutten...
Å si at æ e rasist e vel å ta hardt i, siden æ faktisk mene at alle rasa i bunn og grunn e like god.
MEN, og der e ett men, æ e bevisst på forskjellan i tankemønster og religion!
Og det e det som gjør at man fyre sæ opp over det som skjer i landet!
Tankemønster, religion, skikka, vana, alt det man reise ut av Norge førr å se!
Muligens e æ rasistisk, som ikke ønske midtøstens levesett her i landet.
Men æ mene, fra dypet av sjela, at om innvandreran ikke e fornøyd med dette lille landet vi har, så kan dem pelle sæ heim igjen!!
Det e ikke mange vi drar inn i landet etter håret, etter som æ veit!
En klok mann sa engang at religion e rota tell alt ondt!
Høres ganske så riktig ut, ikke sant?
Når islam blir snik-innført, det kommer stadig nye ting som ikke e norsk inn i styre og stell, ja da blir æ forbanna!!
Æ minne bare på om ka som ville ha skjedd om vi sku reise ned til midt-østen, eller ett hvilket som helst land, og krevd å få ha vårres skikka, skola, religion, alt det som e den norske frie grunntanken!
Kofførr i herrens navn skal vi godta at musliman tvinge gjennom sine skikka??
Skal vi begynne å steine de som ikke vil spise ribba???
Eller skal vi skyte den som nekte å ta ei dame i handa???
Vanligvis så har æ ett forholdsvis "laid-back" forhold tell det som skjer, men det va en ting ho skreiv som beit sæ fast: "korr skal æ flykte om 10-20 år når islam e blitt en grunnreligion i Norge?"
Det e ett godt spørsmål..
Ka skjer når vi jentan i Norge ikke skal få gå uten slør, førr det kan "støte" muslimske mannfolk??
Eller at vi ikke skal kunne få ha de jobban vi vil, førr at de e forbeholdt muslimske menn??
Antagelig e det nån som trekke på smilebåndet no og syns æ overdrive, men om man tenke sæ om, så e det faktisk ikke usannsynlig!!
Og mens man rope opp i resten av verden om korr human vi e i Norge, korr hensynsfull og raus vi e, så går vårres eget levesett sakte tell helsike, en bitteliten ting om gangen..
Først forsvinne de små rosa grisan på veggen i ei barneavdeling på sykehuset, så får vi ikke si nei til moskean, siden det e religionsfrihet i Norge..
Halal-ribbe blir vel det neste!!
Og julenissen får turban, mens ho askepott må knaske tre nøtter med sløret på.
Jau, mannskjit!!
Æ har jobba sammen med innvandrera, muslimske sådan, men det skal sies at det fins nån som faktisk bruke vettet av dem.
Muligens hadde æ bare flaks, men de æ har jobba sammen med va skikkelige folk!
Og tru mæ, hadde nån av dem avbrutt jobben førr å slenge ut ei bønnematta midt i stresset, så hadde de antagelig havna midtfjords, godt innrulla i den samme matta!
Æ håpe så mange som mulig les det dama skreiv, og tenke over hvilken vei vi e på..
Livet e..
med og uten religion!!
http://pluss.vg.no/2013/03/02/1139/yXVMnU
Dagens "happening" som har trigga mæ, e ett stykke som dukka opp om islam, og det å være muslim i Norge.
Ei dame som kom tell landet i -88, og som har blitt norsk, som snakke perfekt norsk, som ser galskapen som e på tur tell å skje.
Grunntanken hennes e fantastisk, alle som kommer tell Norge skal oppføre sæ som om de vil være norsk!!!
Æ kommer til å legge inn linken tell stykket hennes på slutten...
Å si at æ e rasist e vel å ta hardt i, siden æ faktisk mene at alle rasa i bunn og grunn e like god.
MEN, og der e ett men, æ e bevisst på forskjellan i tankemønster og religion!
Og det e det som gjør at man fyre sæ opp over det som skjer i landet!
Tankemønster, religion, skikka, vana, alt det man reise ut av Norge førr å se!
Muligens e æ rasistisk, som ikke ønske midtøstens levesett her i landet.
Men æ mene, fra dypet av sjela, at om innvandreran ikke e fornøyd med dette lille landet vi har, så kan dem pelle sæ heim igjen!!
Det e ikke mange vi drar inn i landet etter håret, etter som æ veit!
En klok mann sa engang at religion e rota tell alt ondt!
Høres ganske så riktig ut, ikke sant?
Når islam blir snik-innført, det kommer stadig nye ting som ikke e norsk inn i styre og stell, ja da blir æ forbanna!!
Æ minne bare på om ka som ville ha skjedd om vi sku reise ned til midt-østen, eller ett hvilket som helst land, og krevd å få ha vårres skikka, skola, religion, alt det som e den norske frie grunntanken!
Kofførr i herrens navn skal vi godta at musliman tvinge gjennom sine skikka??
Skal vi begynne å steine de som ikke vil spise ribba???
Eller skal vi skyte den som nekte å ta ei dame i handa???
Vanligvis så har æ ett forholdsvis "laid-back" forhold tell det som skjer, men det va en ting ho skreiv som beit sæ fast: "korr skal æ flykte om 10-20 år når islam e blitt en grunnreligion i Norge?"
Det e ett godt spørsmål..
Ka skjer når vi jentan i Norge ikke skal få gå uten slør, førr det kan "støte" muslimske mannfolk??
Eller at vi ikke skal kunne få ha de jobban vi vil, førr at de e forbeholdt muslimske menn??
Antagelig e det nån som trekke på smilebåndet no og syns æ overdrive, men om man tenke sæ om, så e det faktisk ikke usannsynlig!!
Og mens man rope opp i resten av verden om korr human vi e i Norge, korr hensynsfull og raus vi e, så går vårres eget levesett sakte tell helsike, en bitteliten ting om gangen..
Først forsvinne de små rosa grisan på veggen i ei barneavdeling på sykehuset, så får vi ikke si nei til moskean, siden det e religionsfrihet i Norge..
Halal-ribbe blir vel det neste!!
Og julenissen får turban, mens ho askepott må knaske tre nøtter med sløret på.
Jau, mannskjit!!
Æ har jobba sammen med innvandrera, muslimske sådan, men det skal sies at det fins nån som faktisk bruke vettet av dem.
Muligens hadde æ bare flaks, men de æ har jobba sammen med va skikkelige folk!
Og tru mæ, hadde nån av dem avbrutt jobben førr å slenge ut ei bønnematta midt i stresset, så hadde de antagelig havna midtfjords, godt innrulla i den samme matta!
Æ håpe så mange som mulig les det dama skreiv, og tenke over hvilken vei vi e på..
Livet e..
med og uten religion!!
http://pluss.vg.no/2013/03/02/1139/yXVMnU
onsdag 6. mars 2013
No e æ drit lei...
Altså, da mene æ dritlei!!
Møkkelei vinter, sny, kulde, is, vind. snykov og slaps..
Æ e så lei at æ vil kast opp!!
Så æ tar mæ sjøl i handa, lukke øyan, og tassa mæ en tur i fjæra mi.
Og det fine med ei mental fjæra e at den e fremdeles grønn, og varm!
Æ glede mæ tell det blir på ordentlig, og ikke bare en "mental-tur".
Æ vil sette kursen ned mot havet, æ vil kippe av mæ skoen og tusle langs en grusvei..
Kjenne småstein og grus under fotsålan, og gressstrå som kile på leggen i vegkanten...
Høre lyden av småfugla og insekta, og se måsen og terna fly lavt over havflata.
Æ glede mæ tell å tasse i knehøyt gress, finne en sti som nesten ikke vises, og kjenne havlukta fylle nesen og sjela!
Varm, dirranes varm sommardag..
Kjenne gresset e kjølig nede ved bakken, at fotbladet møte fuktig luft nede i gresset, fukt etter natteduggen.
La det gå automatikk i å unngå brenn-neslan, de svir fortsatt..
Æ vil høre bølgeskvulpan bli sterkere i lyden førr hver meter, høre terna skrike tell maken om småfisk, og høre suset i trærne.
Salige lyda, salig fred, salig årstid..
Ett lite brus hver gang bølgan trekke sæ tellbake mot havet, sand og skjell lage også sin lyd..
Æ vil kjenne solvarm skjellsand under føttern, ei tua med gress som stritte mot alt og alle, tang som sklir når æ trør på den..
Og æ vil kjenne lukta av solvarm tang, se en tarelegg som danse i havflata, se ørna fly høgt over ett lite stykke land, totalt uten å bry sæ..
Æ vil sitte på ett berg, høre nisa komme opp førr å blåse, se blomster som nikke i sommervind!
Æ vil, æ vil, æ vil....
Det skjære i hjertet at det e lenge tell den tid, men eneste trøsta e at det kommer..
Livet e..
å kunne rusle ei sommerfjære en vinterdag.
Møkkelei vinter, sny, kulde, is, vind. snykov og slaps..
Æ e så lei at æ vil kast opp!!
Så æ tar mæ sjøl i handa, lukke øyan, og tassa mæ en tur i fjæra mi.
Og det fine med ei mental fjæra e at den e fremdeles grønn, og varm!
Æ glede mæ tell det blir på ordentlig, og ikke bare en "mental-tur".
Æ vil sette kursen ned mot havet, æ vil kippe av mæ skoen og tusle langs en grusvei..
Kjenne småstein og grus under fotsålan, og gressstrå som kile på leggen i vegkanten...
Høre lyden av småfugla og insekta, og se måsen og terna fly lavt over havflata.
Æ glede mæ tell å tasse i knehøyt gress, finne en sti som nesten ikke vises, og kjenne havlukta fylle nesen og sjela!
Varm, dirranes varm sommardag..
Kjenne gresset e kjølig nede ved bakken, at fotbladet møte fuktig luft nede i gresset, fukt etter natteduggen.
La det gå automatikk i å unngå brenn-neslan, de svir fortsatt..
Æ vil høre bølgeskvulpan bli sterkere i lyden førr hver meter, høre terna skrike tell maken om småfisk, og høre suset i trærne.
Salige lyda, salig fred, salig årstid..
Ett lite brus hver gang bølgan trekke sæ tellbake mot havet, sand og skjell lage også sin lyd..
Æ vil kjenne solvarm skjellsand under føttern, ei tua med gress som stritte mot alt og alle, tang som sklir når æ trør på den..
Og æ vil kjenne lukta av solvarm tang, se en tarelegg som danse i havflata, se ørna fly høgt over ett lite stykke land, totalt uten å bry sæ..
Æ vil sitte på ett berg, høre nisa komme opp førr å blåse, se blomster som nikke i sommervind!
Æ vil, æ vil, æ vil....
Det skjære i hjertet at det e lenge tell den tid, men eneste trøsta e at det kommer..
Livet e..
å kunne rusle ei sommerfjære en vinterdag.
lørdag 2. mars 2013
Vintern glefse!
Jammen fikk Kong Vinter siste ordet i dag!
For første gang siden æ tassa mæ over grensa så har vintern stoppa alle planan.
Det blås mer enn æ sett pris på, og snøen kove i alle retninga!
Med andre ord, det e ikke så forsvarlig å kjøre i dag.
Tatt i betraktning av at planan førr dagen gikk i vasken, så e det like greit at det e såpass ille som det e.
Men i morra e det atter en dag...
Det e ikke så kaldt at det e nåkka krise, men snøkov e ikke akkurat det artigste æ vet.
Vel, vi prøve i morra..
Æ vil tel Umeå, æ vil at vi skal på "Tropikhuset", æ vil se slanga, edderkoppa og øgla på nærmest mulig hold!
Men det e nån tima tell..
Så da gjelde det å finne de gyldne øyeblikkan i hverdagen heller enn så lenge.
Det e lørdag, det e fred, skiløp på tv, "hjertet" kose sæ med barnehelg, og æ kjenne på det å ha ei lita tulle
rundt mæ.
Kortspill, brettspill, "jenteting", det e gull i kantan på en sånn dag.
Jo, det kommer perla tell en livstråd også når vintern vise fram den sinte sida si, og i dag ser æ det e perlemor med gull i kantan.
En sofakrok, en kopp med kaffe, ei god stemning, og fred i huset..
Livet e..
i snøstorm og med gullkanta perla...
For første gang siden æ tassa mæ over grensa så har vintern stoppa alle planan.
Det blås mer enn æ sett pris på, og snøen kove i alle retninga!
Med andre ord, det e ikke så forsvarlig å kjøre i dag.
Tatt i betraktning av at planan førr dagen gikk i vasken, så e det like greit at det e såpass ille som det e.
Men i morra e det atter en dag...
Det e ikke så kaldt at det e nåkka krise, men snøkov e ikke akkurat det artigste æ vet.
Vel, vi prøve i morra..
Æ vil tel Umeå, æ vil at vi skal på "Tropikhuset", æ vil se slanga, edderkoppa og øgla på nærmest mulig hold!
Men det e nån tima tell..
Så da gjelde det å finne de gyldne øyeblikkan i hverdagen heller enn så lenge.
Det e lørdag, det e fred, skiløp på tv, "hjertet" kose sæ med barnehelg, og æ kjenne på det å ha ei lita tulle
rundt mæ.
Kortspill, brettspill, "jenteting", det e gull i kantan på en sånn dag.
Jo, det kommer perla tell en livstråd også når vintern vise fram den sinte sida si, og i dag ser æ det e perlemor med gull i kantan.
En sofakrok, en kopp med kaffe, ei god stemning, og fred i huset..
Livet e..
i snøstorm og med gullkanta perla...
Abonner på:
Innlegg (Atom)













